torsdag 29. september 2011

uke 40

Her finner dere treningsopplegget til uka, det blir to treningsøkter, mandag og onsdag før vi møtes på fredag kl.16.45 i Valle. Kampstart mot Askim blir kl.18, alle møter opp.
Det er oppstått en liten endring om hvem som vil styre økten i morgen, Eirik er blitt syk så Pål vil ta ansvar for dette. Var flinke til å hjelpe han, det forventes at dere vil jobbe på høyt intensitet på planlagte øvelser i morgen, dette er viktig for å skape riktig fysisk tilnærming i forbindelse til cuppen som starter neste fredag. Øvelsene kjenner dere veldig godt.
Til uka vil opplegget se slikt ut :
- Mandag : jogging i moderat tempo i 20 min + drikke og uttøyning i 5' + 20' jogging igjen i samme tempo. Deretter blir det grunnstyrke magemuskler (planker 2x30 sekunder alle stillingene + sittups 2 x 15 repetisjoner med 1min i mellom), rygg (dere strekker motsatt arm og bein, 2 x 30 sekunder), settemuskler (bekken løftes opp 2 x 30 sekunder), 0g 3 x 10 pushups med 1 min hvile i mellom.
- Onsdag : først jogging i 12 min, drikke + uttøyning. Deretter 6 ganger 2 min + 1 min (18 min), 2min med jogging i moderat tempo + 1 min litt fortere (ingen spurt) men forskjell må være klar, dette 6 x. Drikke + hvile i 6 min. Til slutt 12 min jogging igjen. Uttøyning. Bruk gjerne flat terreng (rundt en fotballbane) og joggesko. Litt pushups og sittups igjen, 3 x 15 rep begge. Husk å tøye alle musklene dere styrker, ikke bare beina !
Gjør dere dette nøye blir dere i kjempe god form neste fredag ! Bruk gjerne alle de fri dagene for å lufte hodet litt, driv med annerledes ting, gleden til å spille igjen om en uke blir større !
God høstferie alle sammen, spillere og foreldrene !
Thierry

Ingen kommentarer: